Marketing

Marketing je danas pun izazova. Trebaju li marketinški stručnjaci danas biti znalci, umjetnici, maštoviti, kreativni, vješti ili iskusni? Nema smisla ni odgovarati na ovo pitanje, jer u vremenu intenzivnih promjena i zahtjevnih tržišnih okolnosti, potrebna je sva mudrost koju timovi mogu imati da bi se kreirala uspješna marketinška strategija i ostvarili rezultati u području marketinga.

Postoje temeljna marketinška znanja, no trendovi u marketingu se ubrzano mijenjaju. Svatko tko želi sebe nazvati marketinškim stručnjakom mora biti u korak s promjenama, pratiti promjene u ponašanju potrošača te novosti u kanalima marketinške komunikacije.

Uspješne organizacije znaju da je marketing potrebno staviti na početak procesa poslovanja. U tom slučaju, organizacije biraju vrijednosti koje će isporučivati tržištu. Ta faza uključuje proces segmentacije tržišta, odabir ciljnih skupina i pozicioniranje vrijednosti ponude. Nakon kreiranja marketinške strategije, organizacija se može upustiti u u ponudu vrijednosti tržištu, gdje je potrebno odrediti pojedinačne karakteristike marketinškog miksa. Svaka organizacija definira elemente proizvoda ili usluge, distribucije i cijene koju će ponuditi tržištu. Po definiranju elemenata za pružanje vrijednosti klijentu, organizacije se mogu upustiti u kreiranje aktivnosti integrirane marketinške komunikacije koja uključuje promotivne alate kao što su oglašavanje, odnose s javnošću, direktni marketing te aktivnosti osobne prodaje i unapređenja prodaje.

Za uspjeh na zahtjevnom tržištu, svaka organizacija bi trebala razumjeti da proces isporučivanja vrijednosti počinje prije nego što proizvod ili usluga izađu na tržište. Marketinški odjeli nisu sami zaduženi za kreiranje vrijednosti, već je cijelu organizaciju potrebno organizirati za provođenje marketinške strategije i taktike.